Over mij
Als kind was er altijd muziek, het heeft me gevormd, ik adem muziek. Muziek beluisteren, muziek maken, bewegen op muziek, het brengt mij naar mijn gevoelswereld en het verbindt me met het grote geheel. Via muziek leer ik wie ik in essentie ben en via mijn instrument of via de dans kan ik daar expressie aan geven.
De dwarsfluit sprak mij als jong kind enorm aan, hoe het instrument eruitziet en de klank hadden voor mij iets betoverends, iets magisch. Ik heb klassiek dwarsfluit gestudeerd aan het conservatorium en daar heb ik o.a. geleerd hoe je muziek interpreteert in de verschillende stijlen uit de muziekgeschiedenis. Een paar jaar geleden ben ik begonnen met intuïtief musiceren, dit voelt voor mij als een verrijking omdat ik nu de muziek uit mezelf laat komen en daardoor vrijer ben geworden in het muziek maken.
Beide elementen neem ik mee in het lesgeven.
Je kan pas leren als je je veilig voelt, daarom vind ik het belangrijk om voor mijn leerlingen een veilige omgeving te creëren. Jezelf kunnen zijn, fouten mogen maken, jezelf laten zien, zijn belangrijke waarden voor mij. Door contact te maken en de leerling te leren kennen vind ik de ingang om leerlingen te motiveren. Iedereen is anders, iedereen leert anders dus afstemming is belangrijk.